Hardlopen in de winter doe je zo
Daar is de winter. 9 tips om je te weren tegen kou, sneeuw en wind.

De winter laat nu eindelijk van zich horen. Natuurlijk wordt er ook onder winterse omstandigheden gewoon door getraind. In dit artikel 9 snelle winterse looptips:

  1. Hardlopen door de sneeuw vereist een wat kortere pas. Hiermee kun je jezelf makkelijker corrigeren als je dreigt uit te glijden De kortere passen zorgen in ieder geval wel voor voldoende inspanning en daar is het je uiteindelijk om te doen. Loop je graag en vaker door zware, winterse omstandigheden? Misschien heb je nog ergens een potje voor de aanschaf van speciale trailrunningschoenen; die bieden meer grip dan gewone loopschoenen.
  2. Draag kleding in laagjes, lucht isoleert.
  3. Draag een muts, 40 procent van de lichaamswarmte verdwijnt via het hoofd.
  4. Draag handschoenen of wanten.
  5. Smeer bij hevige vorst uiervet of vaseline op je gezicht.
  6. Loop ’s middags, relatief gezien is de temperatuur dan het hoogst.
  7. Ook onder koude omstandigheden zweet je, drink daarom ook voldoende.
  8. Laat het lichaam wennen aan de kou.
  9. Loop heen tegen de wind (hou rekening met de windchillfactor: meer wind betekent lagere gevoelstemperatuur en dus meer moeite en risico).
Hardlopen in de winter doe je zo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: