5 tips om gewicht te verliezen met hardlopen
Naast gezonder eten is hardlopen een goede manier om af te vallen

Als je wil afvallen is – naast gezonder eten – hardlopen een goede manier om een calorietekort te creëren. We geven 5 tips hoe je makkelijker gewicht kunt verliezen met hardlopen!

1. Loop langer
Vergroot het aantal trainingskilometers tot 30 kilometer per week. Dan verlies je het o zo slechte buikvet zonder dat je je calorie-inname hoeft te verkleinen.

2. Leg je afstanden vast
Om die extra kilometers ook echt af te leggen en goed bij te houden is het gebruik van apps zoals Strava, Runkeeper een goede motivatie. Verleg je horizon en raak vanzelf de extra pondjes kwijt.

3. Blijf vet eten
Wil jij blessurevrij blijven, terwijl je ook bezig bent met afvallen? Blijf dan ver weg van vetarme diëten. Hardlopers die minder dan 30 procent van hun energie uit vet halen, maken meer kans op blessures. Dit heeft vermoedelijk te maken met een verminderde inname van vitamine K. Een tekort hieraan kan onder meer het risico op botbreuken vergroten. Kies hierbij natuurlijk wel voor onverzadigde en gezonde vetten, zoals avocado, noten en zaden.

4. Wandel een marathon per week
Dit betekent niet dat je iedere week 42,2 kilometer hoeft hard te lopen. Proefpersonen die een tot anderhalf uur per dag wandelden – dus ongeveer een marathon per week – lieten een aanzienlijk gewichtsverlies zien. Minder wandelen mag ook, want je wilt het hardlopen toch niet staken?

5. Blijf gedisciplineerd
Vaak wordt een significante gewichtstoename gemeten als lopers per week duidelijk minder trainen. Wil je in shape blijven? Verzwak dan niet te lang en blijf regelmatig bewegen en op je voeding letten.

5 tips om gewicht te verliezen met hardlopen
Getagd op:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: